Otsi
Päeva moto
ploomil üks õis ja
just ühe õie jagu
tunda on soojust

mume ichirin
ichirin hodo no
atatakasa

(Hattori Ransetsu)

november 2018
E T K N R L P
« aug.    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Sissejuhatav ja tutvustav koolitus.

Tallinnas Toompuiestee 17A

10.11 kl. 11.00 – 14.15 Shindo sissejuhatav ja tutvustav  koolitus
Teisip. 20.11  kl.18.00  Shindo sissejuhatav ja tutvustav  koolitus
Reede 07.12  kl.17.30    Shindo sissejuhatav ja tutvustav  koolitus
Laup.08.12 kl. 11.00 II päev

lisainfo tel.56455422 Heli,  avantia.ee

 

Kuratomi meetodi tutvustus

Sissejuhataval kursusel saab ise kogeda shindo venituste mõju oma kehal. Tunda varbamassaaži toimet. Kogeda puudutuse jõudu. Tihtipeale me alahindame ennast, arvates, et ei oska nagu teha massaaži, ei ole ju seda õppinud. Selleks, et aidata oma lähedasi, on vaja lihtsast soovist olla teisele toeks, olla olemas. Kes meist ei oleks mudinud lähedasel pinges õlgu, kui teine hädas on või silunud pehmelt lapse selga või pead tudule jäädes või lohutades.  Sel hetkel me teeme seda, mis meile tundub õige. Sel hetkel juhib meid tunne ja soov olla toeks. Shindos on oluline julgus puudutada ja olla teisele toeks. Me ei saa võtta teisel pinget õlgadest, aga oma puudutuse ja toetusega saame selle leevendamisele kaasa aidata. Oluline on soov ja julgus, enese usaldamine ja teise usaldamine.

Venitusi tehes saab igaüks lähtuda oma hetkeseisust ja vajadustest, valmisolekust. Ei ole rangeid reegleid, millesse klammerduda või kinni jääda. Kõik oleneb ajast, kohast, inimesest. Võib teha ühe venituse korraga või kõik. Võib teha lühidalt, vaid paar minutit venitus või pikalt ja venituses püsida rohkem minuteid. Kes on venitustega juba tuttav, saab soovi korral venituste abil/ajal süüvida endasse sügavamale, otsida emotsioonide ja hingetasandil vastuseid ja/või lahendusi.

Venitusi tehes (jälle lähtudes individuaalsest vajadusest) võib toetada keha patjadega. Harjutusi saab toetada juhendaja, mis aitab ühest küljest venitusse sügavamale minna ja teisest küljest annab samas turvalisuse tunde. Kauaaegsele venitajale jälle aitab venituse toetamine esitada väljakutseid, viies puudutades tähelepanu näiteks pingele kehas või aidates veidike asendit muutes leida kehas uusi võimalusi lõdvestuda, süveneda, ennast otsida ja leida.

Üks eesmärk on aidata kehas energiad liikuma, tunnetame seda kas soojusena, surinana, teinekord külmavärinatena, sügava lõdvestusena. Tihtipeale tunneme venitust lihastes. Läbi lõdvestuse saame ka füüsilise keha paremini venima, mis omakorda aitab energia kehas vabamalt liikuma. Koos energia liikumisega ka kõik kehavedelikud paremini liikuma. Läbi harjutuste õpime lõdvestuma, oma keha ja ennast kuulama. Enesemassaaži kaudu aitame pinged kehast välja, õpime oma keha ja kehaga tunnetama.

Shindod saab teha üksi, paaris, grupis ja massaažina. Igaüks saab valida lähtuvalt oma valmisolekust ja hetkest endale sobiva ja vajaliku.

Huvitav on kogeda venitusi, millest igaühe kaudu me teeme ringi tervele aastale, aastaaegadele.

Teist toetades kasutame ennast säästlikku raskusjõudu/maa külgetõmbejõudu ja lõdvestust. Qi energia liigub kehas läbi lõdvestuse, vastujõuna raskusjõule. Teist toetades ja kasutades lõdvestust, tasakaalustame ka ennast, õpime ennast jälgima ja lõdvestama.