Otsi
Päeva moto
ploomil üks õis ja
just ühe õie jagu
tunda on soojust

mume ichirin
ichirin hodo no
atatakasa

(Hattori Ransetsu)

juuli 2016
E T K N R L P
« aug.    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Shindo ajakava koos Kuratomiga 01.09 – 17.09

01. -02. 09  Instruktorid

03. – 04. 09  Assistent – Instruktorid (I aste)

03.09 kl.19  Shindo 20. aastapäevapidu

06. -07. 09  Somkyo  ( 2 päeva 200 eur )

08. -09. 09 Jomon 5. ja 6. päev ( hind a 60 eur päev )

10. -11. 09  Jomon 7. ja 8. päev  ( hind a 60 eur päev )

12. – 13. 09 Küünenaha tehnika  ( 2 päeva 200 eur )

14. 09 Instruktorid

16. -17. 09  Jomon I ja II päev  ( a 60 eur päev )

Registreerida Kadri  –  kadri03@gmail.com  tel. 5654822

Heli  –  heli@avantia.ee  tel. 56455422

 

 

Jaapani günekoloog Akira Ikegawa

 

 

NB! Augustis viibis Eestis jaapani günekoloog dr. Akira Ikegawa M.D. Ph.D. kes pidas huvitava loengu lapse looteea ja sünnimälestustest ning sellest, miks on oluline rääkida lastega juba siis, kui nad on emaüsas. Sellel teemal on eesti keelde tõlgitud
e-raamat.

Ostes tema eestikeelse e-raamatu toetad ka Eesti Shindo Ühingut. Toetuse saad kanda Eesti Shindo Ühingu kontole EE132200221024568268 ,selgitusse nimi ja e.posti aadress, raamatu hind 5 eur.

e-raamatu kättesaamiseks saata maksekorralduse koopia kadri.kastehein@gmail.com

 

Kuratomi meetodi tutvustus

Sissejuhataval kursusel saab ise kogeda shindo venituste mõju oma kehal. Tunda varbamassaaži toimet. Kogeda puudutuse jõudu. Tihtipeale me alahindame ennast, arvates, et ei oska nagu teha massaaži, ei ole ju seda õppinud. Selleks, et aidata oma lähedasi, on vaja lihtsast soovist olla teisele toeks, olla olemas. Kes meist ei oleks mudinud lähedasel pinges õlgu, kui teine hädas on või silunud pehmelt lapse selga või pead tudule jäädes või lohutades.  Sel hetkel me teeme seda, mis meile tundub õige. Sel hetkel juhib meid tunne ja soov olla toeks. Shindos on oluline julgus puudutada ja olla teisele toeks. Me ei saa võtta teisel pinget õlgadest, aga oma puudutuse ja toetusega saame selle leevendamisele kaasa aidata. Oluline on soov ja julgus, enese usaldamine ja teise usaldamine.

Venitusi tehes saab igaüks lähtuda oma hetkeseisust ja vajadustest, valmisolekust. Ei ole rangeid reegleid, millesse klammerduda või kinni jääda. Kõik oleneb ajast, kohast, inimesest. Võib teha ühe venituse korraga või kõik. Võib teha lühidalt, vaid paar minutit venitus või pikalt ja venituses püsida rohkem minuteid. Kes on venitustega juba tuttav, saab soovi korral venituste abil/ajal süüvida endasse sügavamale, otsida emotsioonide ja hingetasandil vastuseid ja/või lahendusi.

Venitusi tehes (jälle lähtudes individuaalsest vajadusest) võib toetada keha patjadega. Harjutusi saab toetada juhendaja, mis aitab ühest küljest venitusse sügavamale minna ja teisest küljest annab samas turvalisuse tunde. Kauaaegsele venitajale jälle aitab venituse toetamine esitada väljakutseid, viies puudutades tähelepanu näiteks pingele kehas või aidates veidike asendit muutes leida kehas uusi võimalusi lõdvestuda, süveneda, ennast otsida ja leida.

Üks eesmärk on aidata kehas energiad liikuma, tunnetame seda kas soojusena, surinana, teinekord külmavärinatena, sügava lõdvestusena. Tihtipeale tunneme venitust lihastes. Läbi lõdvestuse saame ka füüsilise keha paremini venima, mis omakorda aitab energia kehas vabamalt liikuma. Koos energia liikumisega ka kõik kehavedelikud paremini liikuma. Läbi harjutuste õpime lõdvestuma, oma keha ja ennast kuulama. Enesemassaaži kaudu aitame pinged kehast välja, õpime oma keha ja kehaga tunnetama.

Shindod saab teha üksi, paaris, grupis ja massaažina. Igaüks saab valida lähtuvalt oma valmisolekust ja hetkest endale sobiva ja vajaliku.

Huvitav on kogeda venitusi, millest igaühe kaudu me teeme ringi tervele aastale, aastaaegadele.

Teist toetades kasutame ennast säästlikku raskusjõudu/maa külgetõmbejõudu ja lõdvestust. Qi energia liigub kehas läbi lõdvestuse, vastujõuna raskusjõule. Teist toetades ja kasutades lõdvestust, tasakaalustame ka ennast, õpime ennast jälgima ja lõdvestama.